Είδηση «βόμβα» για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης

0
733
apergia stasi ergasias lewforeia
Απεργία στις 6 Απριλίου στα λεωφορεία και τρόλεϊ. Οι ώρες.

Μία καλή είδηση έρχεται για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα για τα λεωφορεία της συμπρωτεύουσας.

Διαβάστε επίσης: Έρχονται τεράστιες αλλαγές στα λεωφορεία και στάσεις της Αθήνας

Όπως έγινε γνωστό ο ΟΑΣΘ εντάχθηκε πια στους χάρτες της Google. Αυτή η κίνηση θα διευκολύνει κατά πολύ τους Θεσσαλονικείς και τους τουρίστες που κινούνται στην πόλη.

Πλέον, οι στάσεις, οι διαδρομές, η άφιξη των λεωφορείων και γενικότερα κάθε πληροφορία που αφορά στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, θα βρίσκονται στην εφαρμογή Google Maps.

Τι σημαίνει στην πράξη;

Από τη στιγμή που ο ΟΑΣΘ έχει ενταχθεί στους χάρτες της Google, ένας άνθρωπος που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και δεν ξέρει πώς να μετακινηθεί, θα έχει δίπλα του έναν «ψηφιακό βοηθό», ώστε να τον καθοδηγήσει «δείχνοντάς» του μάλιστα εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.

«Ο ΟΑΣΘ εξελίσσεται. Εντάχθηκε ήδη στους δωρεάν χάρτες της Google. Δίνουμε τέλος στο έλλειμμα που υπήρχε στην ενημέρωση των επιβατών του Οργανισμού», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης και προσθέτει: «Από εδώ και στο εξής όλοι οι επιβάτες, ιδίως όμως οι νεότεροι, οι οποίοι χρησιμοποιούν συστηματικά τις νέες τεχνολογίες, θα έχουν σωστή και πλήρη πληροφόρηση για τις μετακινήσεις τους στη Θεσσαλονίκη».

Οπως υπογραμμίζει ο κ. Ταγγίρης, «το εργαλείο αυτό θα είναι ιδιαίτερο χρήσιμο και στους φοιτητές, ιδίως αυτούς που δεν είναι από τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα μπορούν να έχουν στο κινητό τους άμεση και ολοκληρωμένη ενημέρωση για τους τρόπους μετακίνησής τους, είτε με λεωφορεία του ΟΑΣΘ είτε με τα πόδια είτε με άλλους τρόπους».

Έρχονται τεράστιες αλλαγές στα λεωφορεία και στάσεις της Αθήνας

Ακόμη περισσότεροι επιβάτες των λεωφορείων της Αθήνας θα μαθαίνουν γρήγορα και άμεσα που βρίσκεται το λεωφορείο που περιμένουν, καθώς ο ΟΑΣΑ θα αναβαθμίσει το σύστημα τηλεματικής.

Θα δημιουργηθούν περισσότερες έξυπνες στάσεις με νέες πινακίδες, εκεί δηλαδή που θα φαίνεται σε πόσα λεπτά ακριβώς θα έρθει το λεωφορείο.

Ο σχεδιασμός αυτός αφορά στην εγκατάσταση τουλάχιστον 500 επιπλέον «έξυπνων στάσεων» στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας.

Παράλληλα όμως, ο ΟΑΣΑ σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό τις δυνατότητες που προσφέρει σήμερα η τεχνολογία, σχεδιάζει να μετατρέψει σε «έξυπνες» και τις 7.500 στάσεις του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας.

Η εφαρμογή telematics app στα smartphones, που σήμερα χρησιμοποιούν περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια χρήστες, παρέχει στους επιβάτες πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για την άφιξη του επόμενου οχήματος σε κάθε στάση. Πληκτρολογώντας την ονομασία της στάσης στην εφαρμογή telematics, εμφανίζονται αμέσως οι ώρες άφιξης όλων των οχημάτων που διέρχονται από την συγκεκριμένη στάση.

Αυτήν ακριβώς τη δυνατότητα ενημέρωσης των επιβατών για τα προγραμματισμένα δρομολόγια σε όλες τις γραμμές του δικτύου (αστικές και περιαστικές), σχεδιάζει να αναδείξει ο ΟΑΣΑ το επόμενο διάστημα, με την τοποθέτηση QR Codes στο σύνολο των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ, επιτρέποντας έτσι την απευθείας σύνδεση στην τηλεματική για τη συγκεκριμένη στάση. Δηλαδή, μέσω του κινητού τους, οι επιβάτες που περιμένουν σε μια στάση θα μπορούν να συνδέονται εύκολα με το QR Code στο περιβάλλον της τηλεματικής, εμφανίζοντας αμέσως στην οθόνη του τηλεφώνου τους τις ώρες άφιξης σε πραγματικό χρόνο όλων των οχημάτων στη συγκεκριμένη στάση.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι στην εφαρμογή της τηλεματικής του ΟΑΣΑ, έχει ήδη ενσωματωθεί και ο ημερήσιος προγραμματισμός, γεγονός που σημαίνει ότι οι όποιες αλλαγές στα προγραμματισμένα δρομολόγια προκύψουν κατά τη διάρκεια της ημέρας, λόγων των εξελισσόμενων συνθηκών στο συγκοινωνιακό δίκτυο (π.χ. δυσμενείς κυκλοφοριακές συνθήκες, έκτακτη βλάβη οχήματος, αλλαγές στις ενάρξεις δρομολογίων, αποσπάσεις σε άλλη γραμμές ή προσθήκη ενισχυτικών δρομολογίων γραμμών όταν απαιτείται), ενσωματώνονται αυτόματα στα δεδομένα που έχουν στη διάθεση τους οι επιβάτες.

Ταυτόχρονα και σε πραγματικό χρόνο, μεταδίδονται τα νέα δεδομένα στα οχήματα για την ενημέρωση των οδηγών με οπτική και ηχητική ειδοποίηση στην καμπίνα.

Αντίστοιχα, όμως, και οι οδηγοί των οχημάτων με τα ίδια κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας, μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τους σταθμάρχες της κάθε γραμμής για να διαβιβάσουν σύντομες (κωδικοποιημένες) πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Μάλιστα, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης υπάρχει δυνατότητα χρήσης ειδικού κομβίου συναγερμού (panic button), στέλνοντας άμεσα σήμα για βοήθεια στο κέντρο διαχείρισης. Ο συναγερμός εμφανίζεται άμεσα και σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη του εκάστοτε σταθμάρχη/επόπτη, αναλύοντας τις πληροφορίες που σχετίζονται με το συγκεκριμένο όχημα (π.χ. θέση, κατάσταση, οδηγός).

Στο πλαίσιο πάντως της βελτίωσης των υπηρεσιών ενημέρωσης του επιβατικού κοινού, ο Όμιλος ΟΑΣΑ εξετάζει να αξιοποιήσει τα υπάρχοντα συστήματα και δεδομένα της τηλεματικής , παρέχοντας πληροφόρηση για τις μετακινήσεις και για τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό και Τραμ).

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τόνισε «η τηλεματική μπαίνει σε νέα εποχή. Μια υπηρεσία που προσφέρει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο στους επιβάτες. Ταυτόχρονα, παρέχει σε οδηγούς και διαχειριστές του δικτύου, τις απαραίτητες πληροφορίες για τη βελτιστοποίηση του παραγόμενου έργου. Η τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση και η επέκταση του δικτύου τηλεματικής, υλοποιούνται με γοργούς ρυθμούς».