Απεργία 1η Οκτωβρίου – ΜΜΜ: Ανακοινώθηκε 24ωρη

0
168
apergia simera aurio 24wri apergia
Τι ισχύει με την 24ωρη απεργία

Στην απεργία της 1ης Οκτωβρίου 2026 ανακοινώθηκε πως θα συμμετέχει και ένα ΜΜΜ.

Πρόκειται για τα πλοία, τα οποία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια, αφού η ΠΝΟ θα συμμετάσχει στις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Τα πλοία την 1η Οκτωβρίου δεν θα εκτελέσουν κανένα δρομολόγιο. Η απεργία θα ξεκινήσει στις 00:01 και θα ολοκληρωθεί στις 24:00 της ίδιας ημέρας, καλύπτοντας όλες τις κατηγορίες πλοίων σε ολόκληρη τη χώρα.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών, αφορμή για την κινητοποίηση αποτελεί το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, που προβλέπει αύξηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας στις 13 ώρες. Η ΠΝΟ τονίζει ότι η ρύθμιση αυτή καταργεί ουσιαστικά το ιστορικό τρίπτυχο «8 ώρες εργασία, 8 ώρες αναψυχή, 8 ώρες ξεκούραση» και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην προσωπική ζωή, την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.

Απεργία: Τι θα γίνει με τα ΜΜΜ – Μετρό, Λεωφορεία την 1η Οκτωβρίου

Προς το παρόν, δεν έχει γίνει γνωστό τι θα πράξουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ), με τις σχετικές αποφάσεις να αναμένονται τις επόμενες ημέρες.

Αναμένονται σε λίγες μέρες οι αποφάσεις για Μετρό, Λεωφορεία, Τραμ κτλ.

Τα αιτήματά τους:

  • Η απόσυρση της απαράδεκτης δέσμης μέτρων για την διευθέτηση του χρόνου εργασίας στο επερχόμενο σχέδιο νόμου του αρμόδιου Υπουργείου για την καθιέρωση του 13ωρου και στον ίδιο εργοδότη, που έρχεται ως συνέχεια μιας
    σειράς νομοθετημάτων που επιβαρύνουν κατά κύριο λόγο τους πιο ευάλωτους
    εργαζόμενους.
  • Η μείωση του ωραρίου τώρα, με εφαρμογή των 37,5 ωρών εβδομαδιαίως, όπως ήδη εφαρμόζεται με ιδιαίτερη επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες
  • Η επαναφορά του πλαισίου ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως ίσχυαν πριν την περιβόητη ΠΥΣ 6/2012, κορωνίδα της μνημονιακής νομοθεσίας.

Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, η κυβέρνηση «δεν ενδιαφέρεται για την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς. Ταυτόχρονα, η ανάθεση της διευθέτησης του χρόνου εργασίας στο κράτος-πατερούλη αγνοεί τον κοινωνικό διάλογο, αποδυναμώνει εσκεμμένα τις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και εξυπηρετεί πολύ συγκεκριμένα εργοδοτικά συμφέροντα».