Εδώ το ραντεβού για νέες ταυτότητες – Αίτηση gov.gr

0
748
nees tautotites rantebou ekdosi gov.gr kostos
Πώς η αίτηση για ραντεβού για νέες ταυτότητεσ

Σε λειτουργία τέθηκε η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, διευκολύνοντας τους πολίτες να κλείνουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων ή την αντικατάστασή τους σε περιπτώσεις αλλαγής στοιχείων, λήξης, φθοράς ή παλαιότητας.

Παράταση στις παλιές ταυτότητες – Μέχρι πότε ισχύουν

Με απόφαση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η καταλληλότητα της παλαιάς αστυνομικής ταυτότητας για εξ αποστάσεως ταυτοποίηση, όπως η χρήση ψηφιακής υπογραφής, παρατείνεται μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου 2026.

Η παράταση ισχύει μόνο εφόσον το ονοματεπώνυμο του κατόχου αναγράφεται και με λατινικούς χαρακτήρες.

Υποχρεωτικός ο Προσωπικός Αριθμός στις νέες ταυτότητες

Κάθε νέα ταυτότητα θα περιλαμβάνει έναν Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα χρησιμοποιείται για την επαλήθευση της ταυτότητας του πολίτη στις συναλλαγές με δημόσιους φορείς. Ο Προσωπικός Αριθμός θα είναι υποχρεωτικός για κάθε πολίτη που διαθέτει ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ.

Η διαδικασία απόκτησης Προσωπικού Αριθμού μέσω του myinfo

Πριν την έκδοση νέας ταυτότητας, οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Ο αριθμός αυτός θα βασίζεται στον ΑΦΜ του πολίτη και θα περιλαμβάνει επιπλέον ένα γράμμα και δύο αριθμούς, τα οποία ο πολίτης θα επιλέγει μέσω της πλατφόρμας.

Νέες ταυτότητες: Πώς θα κλείσετε ραντεβού 

Βήμα – βήμα το ραντεβού για νέα ταυτότητα:

Μπείτε ΕΔΩ.

Για να κλείσετε το ηλεκτρονικό σας ραντεβού θα χρειαστεί να καταχωρίσετε:

τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet
τα στοιχεία επικοινωνίας σας

  • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να  εξυπηρετηθεί  με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).
  • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
  • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
  • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
  • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

Σε ποιο ΑΤ μπορεί κάποιος να κάνει αίτηση για νέα ταυτότητα

Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, με στόχο την ταχύτερη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Με απόφαση του Υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι πολίτες μπορούν πλέον να καταθέτουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση νέας ταυτότητας σε οποιαδήποτε αρμόδια Υπηρεσία Ασφάλειας, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα για την έκδοση ταυτοτήτων δεν περιορίζεται πλέον τοπικά.

Οι Υπηρεσίες Ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και τα Τμήματα Ασφαλείας σε άλλες περιοχές, είναι πλέον διαθέσιμες για όλους τους πολίτες. Σε περιοχές όπου τέτοιες υπηρεσίες δεν υπάρχουν, την έκδοση ταυτοτήτων αναλαμβάνει το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα που ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας. Εάν δεν υπάρχει ούτε αυτό, η διαδικασία διεκπεραιώνεται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας της περιοχής.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, η νέα ρύθμιση έχει στόχο να διασφαλίσει την αμεσότητα και την αποτελεσματικότητα στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, καθιστώντας τη διαδικασία πιο ευέλικτη και λειτουργική.